Jeg havde for nylig en anmodning fra Skattestyrelsen, hvor de IKKE ACCEPTEDE bankprovisionerne, om forhandling af kvitteringer eller andre, da jeg oplyste de tilsvarende bankbevægelser, hvor de blev afspejlet, accepterede de dem ikke. Er det korrekt eller har jeg ret til at kræve dem?
Først og fremmest skal det siges, at fradragsretten for bankudgifter er påtænkt i både personskattereglerne og virksomhedsskattereglerne, som det er baseret på i mange aspekter. De, der udfører en aktivitet på egen hånd, vil i deres selvangivelse kunne fratrække alle de udgifter, der anses for nødvendige eller forbundet med at opnå indtægter fra deres aktivitet, så længe sådanne udgifter er dokumenteret og bogført krævet af gældende regler.
ANBEFALET LÆSNING: Hvad gør telefonnummer japan man med fradragsberettigede udgifter fra tidligere år .
Selvom høringen ikke afklarer, om den afgiftspligtige person er en fysisk person eller en enhed, er anvendelsen af reglen almindelig i virksomheder , så hvis det er en enhed, vil ansøgningskriterierne være de samme. Provisioner genereret af opkrævningsoperationer (POS, kortbetalinger, internetopkrævningsplatforme osv.) eller betalinger (kreditkort, certificerede checks osv.) er en fradragsberettiget udgift i forhold til selskabsskattegrundlaget.