Avancerade verktyg för att upptäcka ämnen att ta upp

Talk big database, solutions, and innovations for businesses.
Post Reply
himuhumaira

Avancerade verktyg för att upptäcka ämnen att ta upp

Post by himuhumaira »

För att analysera ämnet heltäckande arbetar jag med SEMrushs Keyword Magic Tool .

Det här verktyget jämför diversifieringar som gör att jag kan respektera en av de bästa indikationerna för att utföra en bra analys av det huvudsakliga nyckelordet : att utrota och identifiera alla varianter som gör att jag kan förstå sökavsikten.

Vårt första jobb är att utöka vår sökordsforskning för att inkludera dessa relaterade fraser och begrepp (...): nära varianter och synonymer, inkluderar förkortningar, pluralformer och fraser som betyder samma sak, primära relaterade sökord, (...) sekundära relaterade nyckelord (...) Entitetsrelationer, koncept som beskriver egenskaperna och relationerna mellan människor, platser och saker.

— Cyrus Shepard

Vi behöver utöka vår sökordssökning till att omfatta telefonnummerbibliotek relaterade begrepp som varianter och synonymer (förkortningar, pluralformer och liknande betydelser) men också entitetsrelationer: kopplingar mellan människor, platser och saker. Detta hjälper dig att skriva en komplett artikel. Det här är vad jag kan göra med SEMrushs nyckelordsmagiverktyg:

Keyword Magic Tool från Semrush
Här är Semrush i aktion.
Du har i princip allt. Till vänster kan du navigera mellan grupperna av sökord grupperade efter begrepp relaterade till huvudsökordet och, förutom de klassiska sökvolymerna, indikerar den relaterade sektionen även relevansen mellan grundkonceptet och nya nyckelord. Detta hjälper dig att förstå hur användbart det kan vara att fördjupa dig i ett ämne i din artikel.

Men det är inte över, det finns fortfarande ett steg du kan ta.
Post Reply