De telefoon zou zeker roodgloeiend

Talk big database, solutions, and innovations for businesses.
Post Reply
Bappy32

De telefoon zou zeker roodgloeiend

Post by Bappy32 »

Jaar: 2007. Tijd: 9.00 uur. Wat: Lancering nieuwe website. Aandacht pers: 0 (nul). Het boek ‘Scoren met free publicity’ dat ik mocht recenseren was voor mij een feest der herkenning, een feest der herkenning van fouten die ik in 2007 heb gemaakt.

Stille lancering
In de zomer van 2007 lanceerde ik samen met een compagnon een nieuwe website. ‘Website’ klonk toen al wat ouderwets, dus kozen we voor de term ‘online platform’. Geniaal concept, vonden wij. Een website voor e-books, in 2007 nog een totaal onbekend fenomeen. Iedereen kon zijn of haar werk op ons ‘platform’ online aanbieden en bekend worden, gratis. Dit zou baanbrekend zijn in die ‘conservatieve boekenbranche’.
staan door journalisten die precies wilden portugal mobile phone number list weten wat wij voor baanbrekends hadden bedacht. Wellicht zaten we de avond erop wel in De Wereld Draait Door, zo droomden wij verder. Free publicity was gegarandeerd!

Maillijst vol hagel
We hadden een opvallend persbericht laten maken. Ook was er een e-maillijst van 500 adressen die bestond uit adressen van landelijke en regionale bladen, zo’n beetje alle tijdschriften in Nederland, tv-omroepen, websites en eigenlijk alles waar wij dan ook maar een e-mailadres van konden vinden. Er werden 100 papieren persberichten en 500 mailtjes verstuurd. Op Twitter hadden we 31 volgers, maar die hadden we toch allemaal niet nodig.
Post Reply